Thursday, February 10, 2011

nak tegur ke tak?

SALAM
SAYA dlm konflik diri...
Macam mana saya nak cakap ngan kwn saya ni
Camna nak tegur kan dia, nak kata yg dia tengah buat salah
Bukan salah kecil tau, SALAH BESAR!(org melaka kata besau!)
YA ALLAH susahnya nak tegur org..
saya ikhlas nak tolong dia..
tp sekarang ni saya pun tak tertolong dia
cana nih..

orang kata "orang yang dapat menegur adalah orang yg juga sedia ditegur"
Saya pun bukan org yg perfect, bukan baik sgt..
Tapi saya tau dia tengah dilema dan bakal melakukan kesalahan..
Patutlah saya tegur dan bimbing dia kan..

YA ALLAH kuatkan hati saya nak tegur dia..

Kalau dh kuat, saya akan kata kan pd dia begini:

"KAWAN, hidup adalah pilihan..berdoalah pada Allah agar kau dapat buat pilihan yg terbaik untuk diri dan keluarga...berdoalah banyak2, semoga Allah memberi petunjuk, semoga kau tak salah memilih jalan hidup..."

Doakan saya jadi berani menegur...

2 comments:

  1. cikgu sha...cubalah tegur setakat mana yg termampu...samada ia akan berubah@tdk terpulanglah kpd empunya diri..Seorang pengembala blh membawa lembu ke padang, ttp dia tdk blh memaksa lembu2 itu makan rumput2 yg ada di sana...anda hanya mampu menegur, dialah yg akan memilih utk berubah@tdk...

    semoga cikgu diberi kekuatan hati..amin

    ReplyDelete
  2. salam
    cikgu zalie,tq atas nasihat ini
    sgt berharga...
    InsyaAllah sy cuba tegur kwn ini
    cuma mencari masa yg sesuai

    ReplyDelete